تغییر نام شرکت در کرج

یکی از مهم ترین و با اهمیت ترین مرحله ها به منظور تاسیس و راه اندازی شرکت در کرج انتخاب نام به منظور آن می باشد. بررسی ها و تحقیق هایی که در این رابطه انجام شده است نشان می دهد شرکت هایی که اسم خود را به درستی انتخاب نموده اند بسیار موفق تر از شرکت هایی بوده اند که اسم های کلیشه ای و یا تکراری به منظور شرکت خود انتخاب نموده اند.

همانند اشخاص حقوقی اشخاص حقیقی هم شامل اسم می باشند. انتخاب اسم شرکت در کرج یکی از نکته های مهم و با اهمیت در هنگام شرکت محسوب می شود.

اگر چه این امکان وجود دارد که در ابتدای راه مهم بودن اسم شرکت استباط نگردد اما به مرور زمان و در هنگام فعالیت های شرکت به این امر مهم پی خواهید برد زیرا مطالعات نشان داده است که شرکت های موفق به طور معمول اسم خوبی هم دارند.

انتخاب نام شرکت در کرج، رعایت شرایط خاصی را می­طلبد. در هنگام مشخص نمودن اسم از انتخاب اسم های تکراری خودداری نمایید. سعی  کنید نام های خاص انتخاب کنید ؛ به نام­های سه سیلابی فکر کنید چون احتمال تکراری بودن نام­های دو سیلابی زیاد می باشد؛ از کلمه های فارسی استفاده کنید البته کلمات عربی استثنا هستند؛ در صورت استفاده از کلمات ملی مانند ایران، تهران و…  از فرمانداری مجوز بگیرید و موازین شرعی و عرفی را مدنظر قرار دهید. به طور خلاصه توصیه و تاکید می گردد که در مبحث انتخاب اسم شرکت در کرج اسمی انتخاب کنید که به دریافت مجوزهای دیگر کمک کند.

به هرحال پس از ثبت شرکت در کرج به دلایل متعددی این امکان وجود دارد که تصمیم بر تغییر نام شرکت گرفته شود. تغییر نام شرکت پس از ثبت در ردیف تغییرات مجاز قرار دارد. قابل ذکر است که از نظر حقوقی،علت تغییر نام شرکت مهم نیست و تغییر نام شرکت به تغییر تاریخ یا شماره ثبت شرکت منجر نمی­شود. تغییر نام شرکت تنها در چهارچوب اختیارات مجمع عمومی فوق العاده می باشد و هیچ راه دیگری ندارد. البته به منظور تغییر نام هم رعایت تمام شرایط تعیین نام شرکت الزامی و ضروری می باشد. به منظور کسب اطمینان از تکراری نبودن اسم مورد نظر می­توانید به سامانه روزنامه رسمی کشور یا سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی مراجعه کنید.

گروه ثبت پایش مجری تخصصی در زمینه ثبت شرکت در کرج

مدارک مورد نیاز جهت تغییر نام شرکت سهامی خاص در کرج

  1. ارائه رونوشت آگهی تاسیس.
  2. ارائه رونوشت روزنامه رسمی.
  3. ارائه رونوشت مدارک شناسایی همه اعضا.
  4. در صورت داشتن تغییرات ارائه رونوشت آگهی آخرین تغییرات.

مدارک مورد نیاز جهت تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود در کرج

  1. ارائه رونوشت شناسنامه و کارت ملی اعضا.
  2. ارائه آگهی تاسیس و روزنامه رسمی و تغییرات قبلی شرکت و اساسنامه شرکت.

 

مراحل تغییر نام شرکت در کرج

مراحل تغییر نام شرکت در کرج به شرح ذیل می باشد:

درمرحله اول بایستی مجمع عمومی فوق العاده تشکیل گردد و با تشکیل مجمع عمومی فوق العاده، کارهای تغییر نام شرکت تصویب گردد.

در صورتی که صورت جلسه تصویب شد بایستی  صورت جلسه مربوطه را تنظیم نمود. کلیه شرکا بایستی با امضای صورت جلسه، موافقت خود را ابلاغ نمایند. شایان به ذکر است در صورتی که تعداد شرکا بیشتر از ۱۲ نفر باشد بایستی هیئت نظارت متشکل از ۳ تن از شرکا، صورت جلسه را تحت عنوان هیئت نظار امضا نمایند.

در نهایت سه روز پس از تنظیم صورت جلسه بایستی مدارک موردنیاز را از شیوه  سامانه اداره ثبت شرکت­ها ارسال نمود.

یک ماه بعد و بعد  از تایید اولیه بایستی به صورت حضوری به اداره ثبت مراجعه نمایند  و با پرداخت نمودن حق ثبت، مرحله های اداری راسپری نمود.

بعد از آن که اشکالات و ایراد های وارد شده برطرف گردید پیش آگهی تغییرات صادر می گردد و بعد از حدود یک هفته آگهی تغییر اسم شرکت در کرج در روزنامه رسمی کشور چاپ و منتشر می گردد.

نمونه صورتجلسه تغییر نام در شرکت های سهامی خاص

بسمه تعالی
نام شرکت:…………………………..
شماره ثبت شرکت:………………….
سرمایه ثبت شده:……………………
صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت……………………………….سهامی خاص ثبت شده به شماره …………………در تاریخ…………………ساعت……………………….با حضور کلیه سهامداران/اکثریت سهامداران در مرکز شرکت تشکیل گردید.
الف:در اجرای مفاد ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت:
1-خانم/آقای…………………………….به سمت رئیس جلسه
2-خانم/آقای…………………………….به سمت رئیس جلسه
3-خانم/آقای…………………………….به سمت رئیس جلسه
4-خانم/آقای…………………………….به سمت منشی  جلسه انتخاب شدند.
ب:در خصوص دستور جلسه که تغییر نام شرکت می باشد بحث و بررسی مقرر گردید که نام شرکت به ………………تغییر یابد و در نتیجه ماده …………………اساسنامه به شرح مذکور اصلاح می گردد.
ج:به خانم/آقای……………………….(احدی از سهامداران یا مدیران یا وکیل رسمی شرکت)وکالت داده می شود که ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت حق الثبت و امضاء ذیل ثبت دفاتر اقدام نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *