کاربرد کارت بازرگانی در کرج

به طور معمول به منظور انجام هر مبادرتی در قالب قوانین و مقرات کشور نیاز به یک مجوز از جانب نهاد ها و یا وزارت های مربوط می باشد که کارت بازرگانی هم نوعی از این موارد می باشد.

این عمل به طور دقیق مانند رانندگی کردن می باشد که با دربرداشتن گواهینامه رسمی از اداره راهنمایی و رانندگی به صورت قانونی می باشد و بدون دربرداشتن آن این عمل غیرقانونی و تخلف شمرده می گردد.

برپایه قوانین و مقررات گمرکی کشور کارت بازرگانی مجوزی می باشد که دربردارنده آن اعم از شخص حقوقی و حقیقی قادر می باشد با دربرداشتن آن مبادرت به امر تجارت در زمینه واردات و صادرات کالا نماید.

این تجارت دربرگیرنده مواردی مانند ثبت سفارش، ترخیص کالا، واردات از منطقه های آزاد، صادرنمودن کالاهای مجاز،هزینه های کاری در گمرک می باشد.

به همین جهت دولت همیشه کالاهای مورد نیاز و ضروری کشور را معین می نماید و اشخاصی قادر می باشند مبادرت به وارد نمودن ملازمات و نیازهای کشور نمایند که دربردارنده اعتبار لازم با اخذ کارت بازرگانی باشند.

در حقیقت جواز اصلی واردات و صادرات کالا وخدمت به کشور کارت بازرگانی است. به همین دلیل فقط اشخاصی قادر می باشند به منظور وارد و خارج نمودن کالا به کشور مبادرت نمایند که در گذشته با مشخص نمودن شرایط خاص و سپری کردن مرحله های قانونی کارت بازرگانی خود را اخذ کرده باشند.

کارت بازرگانی هم به شکل حقیقی و هم به شکل حقوقی صادر می گردد. اشخاصی که این کارت را اخذ می نمایند مجاز می باشند تا مبادرات ذیل را به انجام برسانند.

گروه ثبت پایش دارای دپارتمان تخصصی در زمینه ثبت کارت بازرگانی همواره می تواند شما را اخذ این امر راهنمایی کند هم اکنون می توانید تماس بگیرید..

در چارچوب کارت بازرگانی می توان مبادرتی به شرح ذیل را انجام داد:

  1. قادر می باشند سفارش خود را ثبت نمایند و کالاهای خود را ترخیص و از منطقه های آزاد تجاری واردات نمایند.
  2. می توانند کالاها و اجناسی را که مجاز و تعریف شده اند را صادر نمایند.
  3. می توانند ویزای تجاری صادر نمایند.
  4. می توانند  گواهی مبدا صادر نمایند.

می توانند در اتاق بازرگانی عضویت داشته باشند.

  1. امکان ارتباط و تعامل با تجار و بازرگانان خارجی مهیا و فراهم می گردد.
  2. می توانند با دیگر شرکت ها مطرح دنیا مبادله های اطلاعاتی و تخصصی داشته باشند.
  3. با در برداشتن می توانند در نمایشگاه های جهانی داخلی و خارجی شرکت نمایند.
  4. می توانند هزینه های حق العمل کاری گمرک را انجام دهند.
  5. با دربرداشتن کارت بازرگانی می توانند سفارش های خود را ثبت و کالاهای مجاز را ترخیص نمایند.
  6. و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *