اظهارنامه ثبت شرکت در سال 1403

اظهارنامه به عنوان یک مدرک و سند در دعاوی حقوقی بکار می رود و طرف مقابل با شنیدن آنها از اظهارات شما مطلع می شود. با تعریف و شرایط اظهارنامه توجه به اینکه نوع موضوع آن چه باشد متفاوت می باشد.

اظهارنامه ثبت شرکت

فرم اظهارنامه را می توان در بیشتر کارهای حقوقی و ثبتی به صورت الکترونیک انجام داد و به صورت اینترنتی تکمیل کرد . برای نمونه برای ثبت شرکت سهامی خاص و یا موسسه یکی از مدارک مورد دنیاز ، اظهارنامه است که شامل 14 ماده است و در آن مشخصات  شرکت قید می شود و برای ثبت باید در دو نسخه تنظیم شده و سهامداران آن را امضا نمایند و برای اداره ثبت شرکتها ارسال شود.

یکی دیگر از انواع اظهار نامه نیز اظهارنامه ثبت برند است که به اداره مالکیت صنعتی مرتبط است و در آن درخواست الکترونیک به علاوه مشخصات درخواست کننده برند به ضمیمه نمونه برند برای تایید اولیه ثبت برند به ان اداره ارسال می شود. ثبت اظهارنامه  اولین مرحله در ثبت برند است که پس از 35 -40 روزکاری مورد بررسی یکی از کارشناسان اداره مالکیت صنعتی قرار می گیرد و در صورت درست و کامل بودن اطلاعات تاییدیه آن را صادر می کند.

اظهارنامه مالیاتی از دیگر انواع اظهارنامه است و  گونه ای از کارنامه مالیاتی می باشد که در پایان هر سال مالی گزارش مالی شرکت در آن درج شده و به اداره مالیات ، ارائه می شود. مالیات شخص حقوقی محاسبه می شود.که به این روش اصطلاحا” خوداظهاری گفته می شود و در ابتدای هر سال تا پایان تیرماه باید خوداظهاری صورت بگیرد یعنی تا انتهای تیر ماه اظهارنامه مالیاتی یا گزارش عملکرد مالیاتی سال قبل باید ارسال شود.

در صورت عدم فعالیت شخص حقوقی ، می بایست اظهارنامه عدم فعالیت تنظیم گردد که این نیز گونه ی دیگری از اظهارنامه می باشد.شرکتهایی که دارای فعالیت نمی باشند باید این اظهارنامه را تنظیم نمایند .زمان تنظیم و ارائه ی این اظهارنامه همانطور که در بالا ذکر شد به همان ترتیب می باشد. با تنظیم و ارائه ی اظهارنامه از جریمه و مشکلات بعدی برای شرکتها پیشگیری خواهد شد.

تمامی افرادی که در ذیل از آنها نام برده خواهد شد باید مالیات از طریق اظهارنامه پرداخت نمایند:

مطابق با مقررات باب دوم تمامی مالکين اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي برای اموال يا املاک خود  که در ايران واقع است-

هر شخص حقيقي ايراني که در ایران اقامت دارد برای تمام درآمدهایی که در خارج از ایران بدست می آورد.

  1. هر شخص حقيقي ايراني که خارج از ايران اقامت دارد در قبال تمامی درآمدهايي که در ايران بدست می آورد
  2. هر شخص حقوقي ايراني در قبال تمامی درآمدهايي که در ايران يا خارج از ايران کسب می کند.-
  3. هر شخص غير ايراني (اعم از حقيقي يا حقوقي) در قبال درآمدهايي که در ايران بدست می آورد و همچنين در قبال درآمدهايي که بابت واگذاري امتيازات يا ساير حقوق خود و يا دادن تعليمات و کمک‌هاي فني و يا واگذاري فيلم‌هاي سينمايي (که به عنوان بهاي حق نمايش يا هر عنوان ديگر عايد آن‌ها مي‌گردد) از ايران بدست می آورند.در اظهارنامه ثبت شرکت مشخصات اصلی شرکت و موسسان آن آورده شده است و از مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت اظهارنامه ثبت شرکت است.

فرم اظهارنامه ثبت شرکت ها

1.نام شرکت ……………………………………………………………………………………………
2.هویت کامل و اقامتگاه موسسین……………………………………………………………………….
3.موضوع شرکت………………………………………………………………………………………
4.مبلغ سرمایه شرکت و تعیین مقدار نقد و غیر نقد آن به تفکیک……………………………………….
5.تعداد سهام با نام و بی نام و مبلغ اسمی آن ها و در صورتی که سهام ممتاز مورد نظر باشد تعیین خصوصیات و امتیازات این گونه سهام……………………………………………………………………………………………..
6.میزان تعهد هر یک از موسسین و مبلغی که پرداخت کرده اند با تعیین شماره حساب و نام بانکی که وجوه پرداختی در آن واریز شده است در مورد آورده غیر نقدی یعنی اوصاف و مشخصات و ارزش آن به نحوی که بتوان از کم و کیف آورده غیر نقدی اطلاع حاصل نمود…………………………………………………………………………………………………….
7.مرکز اصلی شرکت………………………………………………………………………………..
8.مدت شرکت از تاریخ به مدت……………………………………………………………………..
9.مدیران شرکت و اشخاصی که حق امضاء دارند…………………………………………………..
10.نام مدیر و حدود اختیارات آن در شرکت………………………………………………………..
11.بازرسان اصلی و علی البدل شرکت…………………………………………………………….
12.اساسنامه شرکت مشتمل بر ماده و تبصره می باشد که در جلسه مورخ موسسین شرکت به تصویب رسیده است.
…………………………………………………………………………………………………………………..
محل امضاء شرکاء یا موسسین                                                    به تاریخ

امضاء

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *