ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در کرج

بعد از اینکه اقدامات ثبت شرکت به پایان رسید و بعد از گذراندن مدتی از فعالیت های شرکت ، شرکا تصمیم بگیرند مواردی را در اساسنامه شرکت تغییر دهند الزامی است این تغییرات را ثبت نمایند . در نتیجه از ارکان اصلی تغییرات ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید مجمع عمومی فوق العاده برگزار گردد و صورت جلسه آن تنظیم گردد  .

همانند ثبت شرکت ، تغییرات ثبت شرکت هم در اداره ثبت شرکتها امکان پذیر می باشد و الزامی ثبت گردد . این نکته را متذکر شد که  بسته به نوع تغییر ممکن است تعداد آگهی ها متفاوت باشد .

تنها تفاوت ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود نسبت به شرکت سهامی عام و سهامی خاص ، تشکیل مجمع عمومی فوق العاده می باشد .با توجه به ماده ١١ قانون تجارت كه ذکر شده است : «هر تغییر دیگری راجع به اساسنامه باید با  رای و توافق اكثریت عددی شركا كه حداقل  سه چهارم  سرمایه را نیز دارا هستند ،به عمل آید مگر اینكه در اساسنامه اكثریت دیگری پیش بینی شده باشد» در نتیجه برگزاری مجمع عمومی فوق العاده از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد و می توان گفت یکی از ارکان های تصمی گیرنده شرکت با مسئولیت محدود می باشد .

ثبت تغییراتی که در ذیل ذکر شده است به سبب ماده 200قانون تجارت از الزامات می باشد:

  1. تغییر اساسنامه.
  2. تمدید مدت شرکت، زاید بر مدت مقرر.
  3. انحلال شرکت، حتی در مواردی که انحلال به واسطه ی انقضای مدت شرکت صورت گیرد.
  4. تعیین کیفیت تفریغ حساب یا تبدیل شرکاء یا خروج بعضی از آن ها از شرکت.
  5. تغییر اسم شرکت.

در هر تقسیم راجع به مورد معین ماده ی ۵۸ ق.ت در ماده ی نهم نظامنامه قانون تجارت، علاوه بر موارد بالا، تغییر مدیر یا مدیران شرکت هم افزوده شده است.

انواع تغییرات در شرکت با مسئولیت محدود در کرج

انواع تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در کرج در چارچوب اختیارات اساسنامه و برگزاری و تنظیم صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده می باشد از مواردهای قابل تغییر می توان بدین صورت نام برد :

  1. تغییر آدرس شرکت.
  2.  تغییر اسم شرکت.
  3. تغییر موضوع شرکت و یا افزودن مواردی به موضوع شرکت.
  4. نقل و انتقال سهم الشرکه شرکاء.
  5. افزایش سرمایه شرکت با ورود شریک یا شرکاء جدید.
  6. افزایش سرمایه شرکت بدون ورود شریک یا شرکاء جدید.
  7. کاهش سرمایه شرکت بدون خروج شریک. 
  8. کاهش سرمایه شرکت با خروج شریک.
  9. تغییرات و اصلاح مفاد اساسنامه.

مدارک لازم جهت ثبت تغییرات در شرکت با مسئولیت محدود در کرج

  • اوراق و مستندات مهم شرکت.
  • روزنامه رسمی تأسیس.
  • در صورت وجود روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت.
  • صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده تنظیم و به امضا کلیه شرکا رسیده باشد .

نکته در صورتی که تعداد شرکا شرکت با مسئولیت محدود بیشتر از 12 نفر باشند هیأت نظار تشکیل دهنده باید در جلسه مجمع عمومی فوق العاده حضور داشته باشند و الزامی است اوراق صورت جلسه را امضا نمایند.

مراحل ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود در کرج

جهت ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود الزامی است اقدامتی را در اداره ثبت شرکت ها سامانه اینترنتی https://irsherkat.ssaa.ir  انجام داد . الزامی است صورت جلسات مجمع عمومی فوق العاده به امضا کلیه شرکا تدوین و تنظیم گردد .وارد سامانه فوق شده و اطلاعات اولیه را وارد کرده . مدارک اصلی شرکت و هم چنین مدارکی که مستند بر تغییرات می باشد بارگذاری نمایند . هزینه های قانونی ثبت تغییرات را پرداخت نمایند. هم چنین جهت اخذ آگهی تغییرات پرداخت هزینه روزنامه رسمی صدور آگهی ثبت تغییرات شرکت با مسئولیت محدود سپس بررسی و تأیید کارشناسان و تأیید تغییرات شرکت .امضا دفتر قانونی ثبت .

متقاضیان محترم در صورت مواجه شدن با هر سوال یا مسئله ای می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *