مراحل ثبت شرکت در کرج

از جمله قرار دادهایی که اشخاص در کنار هم به معاشرت و مراوده پرداخته و می توانند بر اساس تجربه همدیگر یک کسب و کاری را شروع کنند عموما جهت به رسمیت شناختن این کسب و کار و قرار دادن یک تیم کاری در کنار هم نیازمند ثبت شرکت در کرج می باشد . ثبت شرکت بر اساس قوانین مصوبه تجارتی با تنظیم و تدوین اساسنامه شرکت انجام می شود که در آن باید کلیه قوانین و موارد و جزیئیات فعالیتی شرکت درج شود .

شرایط ثبت شرکت و مراحل مورد نیاز

هر شرکتی در هر قالب ثبتی ، مراحل و شرایط متفاوتی را دارا می باشد . از جمله مواردی که در مارحل ثبت شرکت باید انجام داد در ذیل به آن اشاره شده است :

  • سهامداران و شرکا را انتخاب نموده و لیست آن را تهیه کنید
  • برای شرکت خود 5 نام را انتخاب نمایید که مطابق موازین شرعی و در فرهنگ فارسی ریشه داشته باشد.
  • در این زمان نوع فعالیت شرکت را مشخص نمایید که چه فعالیتی انجام می دهد و بر اساس این نوع فعالیت باید مجوز آن را از سازمان مربوطه اخذ نموده باشید .
  • در صورت که برای شرکت شعبه در نظر گرفته اید آدرس و مشخصات تماس آن باید ذکر شود .
  • دارندگان حق امضا را مشخص نمایید و لیستی از مدیران شرکت آماده نمایید . حداقل اعضای هیئت مدیره باید 2 نفر باشد که الزامی است در قالب شرکت سهامی خاص حتما سهامدار باشند. هم چنین در این قالب ثبتی نیز مدت زمان مأموریت آنها نیز مشخص شده است که 2 سال می باشد .
  • الزامی است اشخاص و اعضا و شرکا شرکت گواهی عدم سوء پیشینه را اخذ نمایند .
  • ارائه کلیه مدارک احراز هویتی اعضا و مدیران شرکت

مراحل ثبت شرکت در کرج

یک شرکت را زمانی می تانید ثبت نمایید که کلیه مراحل آن در اداره ثبت شرکتها انجام شده باشد بدین صورت که آن اداره برای سهولت در این امر و عدم مراجعه حضوری مدیران و شرکا به شرکت سامانه اینترنتی به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir را آماده کرده است . پس در نتیجه متقاضیان ثبت شرکت می توانند با انجام مراحل ثبت اینترنتی شرکت ، ثبت شرکت خود را انجام دهند

زمانی که وارد سایت می شوید بر اساس نوع قالب ثبتی شرکت مراحل را طی کنید در ابتدا قالب خود را مشخص کنید سپس فرم را مرحله به مرحله و موارد ستاره دار را درج نمایید . از جمله اینکه در فرم اول اطلاعاتی از قبیل مشخصات هویتی و تابعیت و … را باید درج نمایید .

ثبت شرکت در کرج می توان به صورت اینترنتی در سامانه اداره ثبت شرکتها انجام داد . در صورتی که با نحوه ثبت اینترنتی آشنایی ندارید می توانید از مشاوران و کارشناسان مجرب ثبت شرکت پایش راهنمایی لازم را اخذ نمایید فقط با یک تماس تلفنی

مراحل ثبت نام در سامانه ثبت شرکتها

نام های متناسب با حیطه فعالیتی شرکت را انتخاب نمایید 5 نام تعیین کنید که سه سیلابی باشد و به ترتیب اولویت در سامانه درج نمایید . شرایط تعیین نام بدین صورت می باشد :

الزامی است که سابقه ثبت نداشته باشد – دارای معنا و مفهوم باشد – با فرهنگ اسلامی یکی باشد و دارای ریشه فارسی باشد

در مرحله بعد باید موضوع شرکت را بر اساس مجوز فعالیتی آن درج نمایید و کلیه مشخصات مجوز نیز قید گردد در صورتی که شرکت محدود و یا نا محدود با شد مدت زمان فعالیت نیر قید گردد.  

درج آدرس و مشخصات مکان شرکت به همراه تلفن و کدپستی ان

میزان سرمایه شرکت را نیز قید نمایید . در صورتی که سرمایه نقدی و یا غیر نقدی می باشد گزینه مورد نظر را انتخاب نمایید . شرایط میزان سرمایه در ثبت شرکت حداقل 1 میلیون ریال می باشد .

درج مشخصات شرکت و سهامدارن و یا اعضا شرکت . اطلاعات هویتی و آدرس و شماره تماس هرکدام .

سمت هرکدام از اعضا شرکت را قید نمایید . هم چنین تاریخ شروع فعالیت آنها و اینکه حق امضا دارند و یا خیر درج شود .

در صورتی که نماینده قانونی برا شرکت وجود دارد اطلاعات آن درج شود .

در صورت وجود شعبه اطلاعات تدسیس شعبه وارد کردن اطلاعاتی از قبیل کدپستی آدرس تلفن تماس و هم چنین واحد ثبتی شعبه و…

اطلاعات سال مالی شرکت را تکمیل نمایید و هم چنین از فهرست مربوطه اطلاعات روزنامه شرکت را انتخاب نمایید .

متن اظهارنامه شرکت را مانند اساسنامه و شرکتنامه در جایگاه خود به صورت کامل درج نمایید .

سپس مدارک مربوطه ثبت رکت را آماده و سپس اسکن نموده و در جاگاه خود در سامانه بارگذاری نمایید.

در پایان بازبینی اطلاعات بدین صورت کلیه اطلاعات درج شده در سامانه برای متقاضی نمایش داده خواهد شد که می تواند در صورت نقص و ایراد آن را رفع نموده و سپس جهت اطمینان از صحت اطلاعات درج شده می تواند پذیرش نهایی را انتخاب نماید و سپس از سامانه کدرهگیری و رمز عبور را دریافت نماید .

سپس از اظهارنامهع ثبت شرکت پرینت گرفته به همراه کلیه مدارک که در ذیل آن اعضا و شرکا امضا نموده باشند از طریق پست به اداره ثبت شرکتها ارسال نمایند .

مزایای ثبت شرکت در کرج

از مزایای ثبت یک شرکت می توان به مواردی که در ذیل ذکر شده است اشاره نمود:

  1.  با ثبت شرکت فعالیت شرکت به صورت رسمی و قانونی می شود.
  2.  با ثبت شرکت مسئولیت میان چند نفری که با یکدیگر به عنوان شریک فعالیت می کنند تقسیم می گردد و همه در برابر دیون و قروض شرکت مسئول می باشند.
  3.  ثبت شرکت سبب اطمینان و اعتماد بیشتر سازمان ها،دایره ها به اشخاص حقوقی می شود.
  4.  با ثبت شرکت دولت به صورت گسترده تر از اشخاص حقوقی حمایت می نماید.
  5.  با ثبت شرکت امکان شرکت در مناقصه ها و مزایده های شرکت ها و ارگان های دیگر مجقق می شود.
  6. ثبت شرکت اخذ نمایندگی رسمی از دیگر سازمان های داخلی و خارجی را ممکن می نماید.
  7. ثبت شرکت باعث اعتماد بیشتر مشتریان به شرکت ها و توجه به اطلاع رسانی و پشتوانه بهتر آن ها می شود.
  8.  با ثبت شرکت امکان استفاده و بهره برداری بسیار بیشتر از امتیازات،اعتبارات و تسهیلات ذیگر نهادها محقق می شود.

مدارک ثبت شرکت در کرج

  • ارائه مدارک ثبت شرکت و امضا اعضا و یا شرکا در ذیل اوراق و ارسال آن به اداره ثبت شرکتها الزامی می باشد .
  • ارائه کپی برا��ر اصل از مدارک اصلی هویتی شناسنامه و کارت ملی مدیران و اعضا و یا شرکا
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه اعضا و مدیران شرکت
  • ارائه برگه ازتأیید نام و برگه ی رسید پذیرش اینترنتی.

زمانی که در سامانه ثبت شرکت 5 نام انتخابی را درج می نماید در همان مرحله کارشناسان بررسی و استعلامات لازم را بر روی اسامی انجام می دهند در صورت صحت و عدم سابقه قبلی آن ها را تآیید کرده و در صورت عدم تأیید در همان روز امکان اصلاحیه و تغییرنام وجود دارد .

  • ارائه مجوز فعالیت از ارگان مربوطه ( در صورتی که فعالیت شرکت ملزم به اخذ مجوز باشد )

زمانی که بر اساس اطلاعات درج شده در سامانه  و مدارک مربوطه ارسال شرکت کارشناسان وارسی ها و تحقیقات صحت اطلاعات را انجام می دهند بر اساس ضوابط و قوانین مصوبه تجارت سپس در صورت تأیید کلیه اطلاعات و مدارک و عدم وجود نواقص اقدام به تهیه پیش نویس آگهی ثبت می نمایند و سپس مدارک و مج.زهای را به شرکا و یا وکیل شرکت با اخذ اینکه رسید دریافت سند تحویل می دهند .

در مرحله بعد ، دو نسخه آگهی به امضای رییس اداره رسیده و یک نسخه از تمامی مدارک در پرونده شرکت ، سپرده شده و  نسخه دوم جهت نگهداری در شرکت به متقاضی داده می شود و این سند " سند ثبت شرکت " است.

با توجه به ماده 6 نظامنامه قانون تجارت ، وزارت عدلیه و ماده ماده 197 قانون تجارت در ظرف مدت یک ماه از تاریخ ثبت شرکت ، باید خلاصه شرکت نامه و منضمات آن ، توسط اداره ثبت در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و یکی از جراید کثیرالانتشار مرکز اصلی شرکت به خرج خود شرکت ، منتشر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *