مراحل تغییر آدرس شرکت

چنانچه پس از طی نمودن  مرحله های  قانونی شرکتی  در اداره ثبت شرکت ها ثبت گردید  و شروع به فعالیت‌های قانونی خود نمود ،این امکان برای او فراهم می شود تا بتواند در مواردی از اساسنامه تغییراتی و یا هر آنچه مربوط به شرکت است ایجاد نماید . از جمله این تغییرات می‌توان به تغییر آدرس شرکت اشاره نمود، آدرس شرکت  به محلی گفته می شود  که هنگام ثبت شرکت مورد نظر در بند ۳ اساسنامه‌ی آن درج می‌گردد که می بایست  کدپستی و آدرس شرکت ذکر شده کاملا دقیق و درست در اساسنامه قید  شود در غیر این‌صورت شرکت ها هنگام دریافت دفاتر پلمپ شده مالیاتی با مشکل روبرو می شوند.

موسسه حقوقی پایش متخصص در زمینه ثبت شرکت در کرج

تنظیم صورتجلسه تغییر آدرس شرکت 

معمولا برای ثبت اولیه شرکت به اعلام آدرس جهت آدرس دفتر مرکزی شرکت نیاز می باشد که این آدرس پس از ثبت شرکت امکان تغییر دادن آدرس دفتر شرکت با اطلاع رسانی به مراجع ذیصلاح و ثبت در سوابق شرکت وجود دارد.

تغییر آدرس شرکت در چارچوب تصمیم هیئت مدیره چنانچه در اساسنامه مسئولیت آن به هیئت مدیره تفیض شده باشد و یا در مجمع عمومی فوق العاده قابل انجام است. چنانچه شرکتی آدرس خود را در همان اداره ثبتی خود تغییر دهد مشخصات ثبتی آن مانند شماره ثبت و شناسه ملی تغییری نمی کند. اما درصورتی که شرکت از یک شرکت ثبتی به اداره ثبتی دیگری منتقل شود شماره ثبت آن تغییر خواهد کرد ولی شناسه ملی بدون تغییر باقی می ماند.بعد از تغییر آدرس شرکت باید با توجه به درخواست شخص حقوقی فیزیک پرونده بایگانی شود و در اداره ثبت مبدأ نیز به اداره ثبت مقصد ارسال شود.

تغییر آدرس شرکت سهامی

الف-تشکیل شدن جلسه مجمع عمومی فوق العاده و تنظیم نمودن صورت جلسه ای که به امضای هیات رئیسه رسیده باشد.

ب-رعایت نمودن تشریفات دعوت با توجه به  قانون تجارت و اساسنامه شرکت.شایان ذکر است در صورتی که اختیار تغییر محل شرکت در اساسنامه به هیات مدیره شرکت واگذار شده باشد،هیات مدیره با تنظیم نمودن  صورت جلسه به منظور ثبت نمودن تغییر محل شرکت اقدام می نماید.در صورتی که تغییر محل شرکت از یک شهرستان به شهرستان دیگر باشد،باید پرونده شرکت به شهرستان مربوطه با درخواست هیات مدیره با تصویب و تنظیم  نمودن صورت جلسه ارسال گردد.

تغییر آدرس شرکت با مسؤلیت محدود

اگر شرکتی را که تصمیم داریم آدرس آن را تغییر دهیم شرکت با مسؤلیت محدود باشد مجمع عمومی فوق العاده جلسه ای را تشکیل می دهد و صورتجلسه ی مربوط به موضوع را تنظیم می کند که تمامی اعضای شرکت(شرکا) با قید نمودن مقدار سهام خود باید آن را امضا کنند.

چنانچه تعداد شرکا زیاد باشد براساس ماده 109 قانون تجارت، هیأت نظارت تشکیل می شود و اسامی اعضای هیأت نظارت در صورتجلسه ای که تنظیم شده است قید می گردد و آنها باید صورتجلسه را امضا نمایند . این صورتجلسه باید حداکثر به مدت یک ماه بعد از مدت زمانی که مجمع تشکیل شد از طریق اعضای شرکت یا وکیل رسمی آن به اداره ثبت شرکت ها تحویل تسلیم و ثبت گردد.

در صورتی که اختیار تغییر محل شرکت در اساسنامه ی به هیأت مدیره داده شود ، هیأت مدیره باید صورتجلسه ای در خصوص ثبت تغییر محل تنظیم کنند. و اگر تغییر محل از یک شهرستان به شهرستان دیگر باشد پرونده شرکت مربوطه برابر با درخواست هیأت مدیره و تنظیم و تصویب صورتجلسه به شهرستان مربوطه ارسال می گردد.

مدارک لازم برای تغییر آدرس شرکت

  1. رونوشت مدارک شناسایی کلیه اعضای شرکت هیئت مدیره و سهامداران ارائه گردد.
  2. رونوشت روزنامه تاسیس شرکت ارائه گردد.
  3. رونوشت آگهی تاسیس شرکت ارائه گردد.
  4. آگهی آخرین تغییرات در صورت وجود ارائه گردد.

مراحل تغییر آدرس شرکت

  • صورتجلسه ای تنظیم گردد  و ذیل تمام اوراق به وسیله شرکا به امضا برسد.
  • به سامانه ی ثبت شرکت ها به نشانی http://irsherkat.ssaa.ir به منظور  اعلام درخواست تغییر آدرس شرکت مراجعه شود.
  • مدارک  بارگذاری شود  و اطلاعات خواسته شده در سامانه ی فوق درج گردد.
  • مدارک از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد.
  • به اداره ثبت شرکت ها و پرداخت هزینه های قانونی تعیین شده به منظور دریافت  آگهی تغییرات مراجعه شود.
  • هزینه روزنامه رسمی پرداخت شود.
  • آگهی صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *