مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت سهامی خاص در کرج در سال 1403

ماده 1 لایحه قانون اصلاح قسمتی از قانون تجارت شرکت سهامی را این گونه تعریف نموده است:شرکت سهامی شرکتی می باشد که سرمایه آن به سهام تقسیم شده است و مسئولیت سهامداران محدود به مبلغ اسمی آن ها می باشد.شرکت سهامی به دو دسته شرکت سهامی خاص و شرکت سهامی عام تقسیم بندی شده اند.در صورتی که موضوع فعالیت شرکت سهامی بازرگانی نباشد شرکت بازرگانی شمرده می شود.در شرکت سهامی مسئولیت شرکا محدود به سهام می باشد و مبلغ اسمی سهام هم باید با یکدیگر برابر باشد.گروه ثبت پایش در این مقاله برآنست تا در خصوص ثبت شرکت سهامی خاص مطالبی را به متقاضیان محترم ثبت شرکت سهامی خاص ارائه نماید.در صورت مواجه شدن با هر سوال یا مسئله ای با مشاوران وکارشناسان گروه ثبت پایش در ارتباط باشید.

شرکت سهامی خاص چیست؟

شرکت سهامی خاص شرکت تجاری می باشد که سرمایه آن به هنگام تاسیس از یک میلیون ریال کمتر نمی باشد و به قطعات سهام تبدیل می شود.هم چنین در شرکت سهامی خاص مسئولیت هر کدام یک از سهامداران محدود به مبلغ اسمی سهام آن ها می باشد.مطابق ماده 4ل.ا.ق.ت کلیه سرمایه شرکت سهامی خاص بایستی به وسیله موسسین فراهم شود و تعداد شرکا نباید از سه نفر کمتر باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت سهامی خاص در کرج

برای آن که شرکت سهامی خاص در کرج تاسیس گردد بایستی مدارکی که در ذیل ذکر شده است آماده و به مرجع ثبت شرکت ها ارائه گردد:

  1. تکمیل دو نسخه اساسنامه شرکت که باید به امضای سهامداران رسیده باشد.
  2. تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص.
  3. ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین.
  4. تعیین نخستین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی و کپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیات مدیره و سهامداران و بازرسین.
  5. رونوشت کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین(در دفاتر اسناد رسمی) و یا وکیل رسمی شرکت.
  6. چنانچه اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند،ارائه رونوشت آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده(در سربرگ شرکت)و رونوشت شناسنامه و رونوشت کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی.
  7. در صورت داشتن سهامدار خارجی برای اشخاص حقیقی ارائه فتوکپی اصل پاسپورت و برای اشخاص حقوقی ارائه گواهی ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شده حاوی آخرین وضعیت شرکت و همچنین ارائه اصل و ترجمه وکالت نامه و اختیارنامه وکیل سهامدار خارجی(اعم از حقیقی و حقوقی)
  8. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره،مدیرعامل و بازرسان شرکت از جانب متقاضی ثبت شرکت(مراکز پلیس +10)
  9. ارائه اقرارنامه در متن صورتجلسه به منظور تمامی اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل 141 قانون اساسی نبوده و هیچ گونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد 111 و 126 قانون تجارت برای آن ها جهت عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی وجود ندارد.
  10. ارائه اقرارنامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیرعامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیرعامل شرکت بطور موظفی حقوق دریافت نمی دارند.در صورت کشف خلاف مشمول بند 3 ماده 243 لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت خواهد بود.ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره،مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت لازم می باشد.
  11.  ارائه اصل وکالت نامه یا رونوشت برابر اصل وکالتنامه.
  12. ارائه اصل قیم نامه یا رونوشت برابر اصل قیم نامه.
  13. پرداخت فیش 000/40 ریال بعنوان هزینه.
  14. ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% سرمایه اولیه شرکت.
  15. از آن جا که طرح و تصویب اساسنامه و انتخاب مدیران و بازرسان و تعیین روزنامه و تنظیم اظهارنامه و….لزوماَ باید توسط کلیه موسسین انجام گیرد چنین استنباط می شود که در شرکت های سهامی خاص کلیه تصمیمات در بدو تاسیس باید به اتفاق آراء اتخاذ گردد.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در کرج

پس از فراهم نمودن مدارک فوق،با مراجعه به کارشناسان مجرب ما می توانید کلیه ی امور ثبت شرکت سهامی خاص  را به ما بسپارید.همکاران ما در گروه ثبت پایش،با افتخار در خدمت شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *