مراحل ثبت شرکت تضامنی در کرج

شرکت های تضامنی به گونه ای از شرکت ها گفته می شود که بعد از اینکه به ثبت رسید شخصیت حقوقی پیدا کرده و دارایی آز دارایی شرکا کاملا مستقل و جدا می باشد . در صورتی که این شرکت در امور فعالیتی منجر به قرض و بدهی شد شرکا ملزم به پرداخت و وصول کردن بدهی های این شرکت می باشند . اعضا تشکیل دهند آن باید از 2نفر باشد .

از مواردی مهم دیگر باید در اسم شرکت ، شرکت تضامنی قید گردد و حداقل در اسم آن اسم شرکا و یا ترکیبی از آن قید گردد می توان بدین صورت از کلمالتی مانند شرکا و برادارن قید شود.

شرایط ثبت شرکت تضامنی

  1. برای ثبت شرکت تضامنی حداقل تعداد سهامداران 2 نفر و حداکثر بدون محدودیت است.
  2.  ماده ی 118 قانون تجارت،سرمایه ی شرکت تضامنی را به دو صورت نقدی و غیر نقدی پذیرفته است ،اما جهت تشکیل شرکت باید کل سرمایه ی نقدی پرداخت شود و سرمایه غیر نقدی تقویم و تسلیم شده باشد. این تقویم سرمایه غیرنقد باید با رضایت تمام شرکا باشد (ماده 122 ق.ت) و در صورتی که سهم الشرکه غیرنقدی کمتر از قیمت واقعی خودش تقدیم شود شرکا به ضرر خود اقدام کرده اند به این علت جزء رضایت شرکا شرط دیگری برای این تقویم وجود ندارد.
  3.  قانون گذار حداقل و حداکثری برای سرمایه شرکت مشخص ننموده است و بنابراین سرمایه شرکت می تواند مبلغ ناچیزی باشد. این سرمایه اولیه و ذخیره های آتی شرکت ، در مجموع دارایی شرکت را تشکیل می دهند که ضمانت کننده پرداخت طلب طلبکاران شرکت است.
  4.  حداقل تعداد مدیران و بازرسین ، یک نفر مدیر از بین شرکا یا دیگران می باشد.
  5. در بر داشتن بازرس الزامی نمی باشد اما می تواند بازرس داشته باشد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت تضامنی در کرج

  • 2 سری از اساسنامه تکمیل و ارائه گردد .
  • 2 سری از تقاضانامه تکمیل و ارائه گردد .
  • 2 سری از شرکتنامه تکمیل و ارائه گردد .
  • صورت جلسه هیئت مدیره تنظیم و 2 سری از آن
  • صورت جلسه مجمع عمومی موسسین تنظیم و 2 سری از آن
  • مدارک هویتی اصلی شناسنامه و کارت ملی کلیه اعضا شرکا و مدیران
  • فعالیت شرکت به صورتی باشد که با اخذ مجوز می توان اقدام به امور فعالیتی در شرکن نمود در این صورت ارائه اصل و تصویری از این مجوز الزامی است
  • ارائه اصل گواهی سوء پیشینه کلیه صاحبین حق امضا
  • متقاضی و یا مؤسسین شرکت در صورتی که کار ثبت شرکت را به موکل و یا وکیل قانونی بسپارند ، وکالتنامه این وکیل الزامی است .

مراحل ثبت شرکت تضامنی در کرج

همان طور که در مدارک ثبت قید شد تقاضانامه و شرکتنامه رسمی را درابتدا باید تنظیم کرد الزامی هر کدام در دو نسخه تنظیم گردد .

طرح اساسنامه شرکت از گونه موارد مهمی که کلیه امور فعالیتی شرکت و مشخصات اعضا و سمت آنها و … در آن ذکر شده ای که باید الزام در 2 نسخه تنظیم گردد .

اولین اقدامی که اداره ثبت شرکت ها برای راحتی متقاضیان و بروز کردن اطلاعات طبق تکنولوژی انجام داده است می توانند متقاضیان به سامانه اینترنتی اداره ثبت شرکت ها به آدرس www.sherkat.ssa.ir مراجعه کنند .  

تکمیل اطلاعات اولیه در سامانه ثبت نام و گزینش 5 نام به ترتیب اولویت ها و درج آنها

اسامی انتخابی الزامی تابع قوانین باید باشند که مورد تأیید کارشناسان قرار گیرند:

بهتر است که فارسی باشد و با معنی ویژه و مفهوم دار ، مطابقت با فرهنگ اسلامی ، لزومأ نباید تکراری و سابقه ثبت داشته باشد .

سپس پس از ارسال اطلاعات و اخذ کدرهگیری ، این اطلاعات از طریق سامانه به  کارشناسان اداره ثبت شرکت ها ارسال شده و بررسی های لازمه را برروی این موارد انجام می دهند .در صورتی که عدم پذیرش این اطلاعات از طریق ابلاغیه به دستتان رسید لطفا در اسرع وقت نسبت به رفع و اصلاح مواردی که باعث لغو پذیرش شده است اقدام نمایید .  و در صورتیکه کارشناسان به از بررسی ها با پرونده موافقت کردند ادامه روال ثبت  طی می شود .

پس از پذیرش اینترنتی ، صورت جلسه و ضمائم آن الزامی است که نسخه اصلی باشد و مدارک قید شده از طریق اداره پست به صورت مرسوله پستی به آدرس اداره ثبت شرکت ارسال شود .

با انجام فرآیند ثبت نام و تکمیل فرم های ثبت نام و ارسال مدارک و ارائه مستندات صورت جلسه ، در صروتی که موارد دارای نقص و کم و کسری هایی داشته باشد ابلاغیه جهت رفع نواقص برای متقاضی و یا فرد ابلاغ گیرنده ارسال می شود در صورت یدیگر ممکن است کلیه موارد ثبت و مدارک به دستور کارشناسان رد شود که دلایل رد آن هم چنین از طریق ابلاغیه اعلام می گردد .

در صورتی که صورت جلسه قابل قبول برای کارشناسان باشد ، دستور ثبت در دفتر ثبت شرکت ها را رئیس اداره صادر می کنند . در نتیجه کلیه محتویات ثبت شرکت در دفتر ثبت درج می گردد ، مسئول دفتر شروع به ثبت و ازائه پیش نویس آگهی تأسیس می نماید. احراز هویت متقاضیان یهنی اطلاعات مندرج شده با مدارک ارائه شده و استعلامات را انجام می دهند . سپس امضای متقاضیان در ذیل دفتر ثبت گردد ، الزامی است قید شود ثبت با سند برابر است ، از دیگر اقدامات مسئولین دفتر ثبت اظهارنامه و شرکتنامه در دفتر ثبت می باشد .

در نتیجه مسئول ثبت دفتر ، تشکیل پرونده داده و در روی آن از لحاظ تکمیل امضا گواهی می نمایند . در نتیجه نسخه ای از مستندات از جمله تقاضانامه ، شرکتنامه ، اظهارنامه تحویل مؤسسین داده می شود . نسخه ی دیگر اظهارنامه و اساسنامه و شرکتنامه و پیش نویس آگهی را که تشکیل پرونده گردیده، جهت تحریر به اتاق تایپ ارسال می دارد

در روزنامه کثیر الانتشار و روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران آگهی تأسیس درج می گردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *