مراحل ثبت شرکت تعاونی در کرج

به شرکتی که اشخاص که افراد برای مشارکت، همکاری و همیاری یکدیگر با هدفی مشخص و مشترک رفع مایحتاج خود جمع شده باشند شرکت تعاونی گفته می شود. در این بین با سرمایه ای که به واسطه تشکیل شرکت مشخص می کنند می توانند توسط این سرمایه نیازهای خود را رفع نمایند. این نیازها اعم از خرید مسکن ، کسب اعتبار ، وام و… می باشد.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت تعاونی در کرج 

  • اصل و تصویر برابر اصل شناسنامه و مدارک تحصیلی.
  • کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم برای آقایان.
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه.
  • بعداز ارائه تقاضانامه و تنظیم آن و ارسال به اداره تعاون کرج طرح پیشنهادی شرکت تعاونی مورد برسی کارشناسان قرار می گیرد و مدت زمان 5 روزکاری اعلام نتیجه خود را مبنی بر مثبت بودن و یا منفی بودن آن صادرمیشود بدین صورت که موافقت نامه جهت طرح اساسنامه شرکت تعاونی  را به هیأت موسس ارائه می گردد.
  • هیات موسس پس از اخذ موافقتنامه تشکیل باید اقدامات زیر را انجام دهد:
  • متناسب با طرح پیشنهادی شرکت مجوز های لازم را دریافت نمایند.
  • اساسنامه شرکت را تنظیم و به امضای کلیه شرکا رسیده باشد.
  • در بانک توسعه تعاون یک حساب بنام شرکت تعاونی را افتتاح شود.

از اشخاصی که واجد شرایط عضویت هستند به صورت اعلامیه دعوت در شرکت تعاونی می شود . که در این اعلامیه شرایط عضویت ، مهلت پذیرش ، تقاضای عضویت ، شماره و مشخصات حساب افتتاح شده و مبلغ لازم هریک از اشخاص عضو و ذکر متد صدور آگهی های بعدی تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی .

شرایط و قوانین ثبت شرکت تعاونی در کرج

  1. اعضای تشکیل دهنده شرکت تعاونی الزامی است که کمتر از 7 نفر نباشد . در این دوره فعالیتی شرکت ایت اعضا نباید کمتر شوند . از شرایط قانونی که اعضا می توانند در این شرکت ها حضور داشته باشند :.
  2. ملیت ایرانی باشد .
  3. سابقه کیفری وممنوعیت قانونی نداشته باشد
  4. حداقل سهام را در اساسنامه شرکت خریداری نماید .
  5. جهت شرکت و عضویت در شرکت تعاونی درخواستی مکتوب ارائه دهند .
  6. جهت رعایت قوانین و مقرارت شرکت تعاونی تعهد نامه ای امضا نمایند .
  7. در زمان و طی دوره ثبتی شرکت در صورتی که تعداد اعضای مشخص شده بیشتر از 7 نفر باشد ، کلیه اعضا با گردهمایی می توانن 3 نفر را به عنوان عضویت در هیئت مدیره انتخاب و از وظایف این هیئت انجام امور مربوط به شرکت تعاونی باشد
  8. در صورتی که دولت شرکت تعاونی را مورد حمایت و کمک قرار ندهد و هم چنین این شرکت با هداپف سرمایه گذاری در نظر گرفته شود در این صورت نصف سرمایه آن برای ثبت شرکت توسط اعضا ی تشکیل دهنده آن تأمین می گردد.
  9. تعداد اعضا در تعاونی مسکن بر اساس و تشخیص اداره کل تعاون و سزاواری میدران معین می شود.
  10. مبلغی را اعضا تعهد می کنند که این مبلغ را می توانند به مدت 2 سال مطابق اساسنامه شرکت تأدیه نمایند
  11. جهت تأمین سرمایه شرکت سهم اعضا شرکت برابر می باشد .مگر در صورتی که مجمع تصمیمی دیگر اخذ کند .  حداکثر میزان سهام هر کدام از اعضا شرکت حداکثر باید ۳۰ درصد سرمایه تعاونی باشد.
  12. در سطح شهرستان و یا استان با حداقل اعضای 7 نفر که با اهداف مشترک می توانند اتحادیه تعاونی را تشکیل دهند .

مراحل ثبت شرکت تعاونی در کرج

اسناد اصلی شرکت را آماده کرده از جمله اساسنامه ، تقاضانامه و.. ذیل کلیه اوراق توسط مؤسسین امضا شود. جهت انتخاب نام مبلغی را به عنوان حق الثبت نام به بانک واریز نماید . این نام های باید مطابق :

فرهنگ ایرانی باشد ؛ بیگانه و غیر فارسی نباشد ، معنای ویژه ای بدهد و هماهنگ با فرهنگ جمهوری اسلامی ایران باشد . در نتیجه در صورتی این نام ها تایید می شود که مطابق شرایط بالا و قابل قبول کارشناسان باشد . بنابراین کلیه مدارک را به قسمت پذیرش مدارک اداره ، تحویل داده می شود . در قبال آن رسید دیافت شود .

همان طور که بالا قوانین و شرایط تعیین نام ذکر شد این نکته باید گفته شود که کارشناسان تعیین نام فقز در اداره کل ثبت شرکت ها در تهران موارد نام را تعیین می نمایند . کسانی که در شهرستان ها اقدام به ثبت می کنند پرونده آنها به اداره تهران ارجاع داده می شود . در صورتی که مدارک و مفاد شرکت مورد تأیید کارشناسان اداره باشد ، اقدام به ارائه پیش نویس آگهی ثبت می کنند که این پیش نویس را به متقاضی ثبت یا در صورت وجود وکیل با ارائه وکالتنامه تحویل می دهند .  

در صورتی که موضوع فعالیت انتخابی شرکت نیاز به اخذ مجوز فعالیت باشد الزامی است این مجوز را از مراجع مرتبط با امور فعالیتی اخذ گردیده و سپس همراه مدارک تحویل داده که کا��شناسان بررسی فعالیت و استعلامات لازم را انجام دهند . سپس باید هزینه های قانونی حق الدرج و حق الثبت را متقاضی به بانک واریز نماید و رسید واریزی این مبالغ را به واحد حسایداری اداره فوق تحویل دهد .

تحویل و واحد مذکور، این امر را در ذیل برگه‌ی تقاضانامه، درج می‌کند و بعد مدارک به «واحد ثبت تأسیس و تغییرات» اداره‌ی ثبت شرکت‌ها تحویل و شرکت، ثبت‌می‌شود .در ذیل آن امضای بر مبنای برابر بودن اسناد از شرکا و یا متقاضی و یا وکیل وی دریافت شود. دو نسخه از این آگهی که هر دو به امضا رئیس ادره رسیده باشد یکی نزد خود متقاضی و دومی در اداره بایگانی می شود . این سند حکم سند ثبت شرکت محسوب می شود .

در پایان کار متقاضی باید نسخه ای از آگهی را به واحد روابط عمومی که در اداره ثبت شرکت برپاشده است تحویل داده و نسخه دیگر آن را به دفتر یک روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران واقع در تهران ، ارائه دهد .  

گروه ثبت پایش آماده ارائه خدمات به متقاضیان ثبت شرکت تعاونی در کرج می باشد،چنانچه در هر کدام یک از مراحل ثبتی با هر سوال و مسئله ای روبرو شدید می توانید با مشاوران و کارشناسان گروه ثبت پایش در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *