ثبت شرکت سهامی خاص در کرج

برای اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص به 3 نفر سهامدار و 2 نفر بازرس نیاز میباشد. در شرکت سهامی خاص، سهامداران به نسبت سرمایه ای که در آن دارند، دارای مسئولیت میباشند. به منظور انتخاب نام برای شرکت سهامی خاص، میباید به طور الزامی پیش یا پس از شرکت، عنوان " سهامی خاص" قید گردد. در مورد بازرسان و سهامداران باید توجه نمود که به هیچ عنوان سهامداران و بازرسان نباید نسبت فامیلی با هم داشته باشند.

برای این شرکت نوع، بایستی 35 درصد از سرمایه شرکت در یکی از بانکها در حسابی به نام همان شرکت بلوکه گردد که این مبلغ  پس از اتمام ثبت شرکت، توسط سهامداران قابلیت برداشت را دارا میباشد. میزان سرمایه ای که در زمان ثبت شرکت سهامی خاص مورد نیاز است صد میلیون ریال میباشد. الزاما شرکت سهامی خاص میبایستی 2  نفر بازرس اصلی و بازرس علی البدل داشته باشد.

در شرکتهای سهامی خاص، اغلب مدیران به مدت حداکثر دو سال برگزیده می شوند که میبایستی مدیران الزاما از میان سهامداران برگزیده شود و یا اینکه بعد از انتخاب، تعداد و سهام وی بر اساس اساسنامه شرکت، وثیقه ای را تعیین و نسبت پرداخت آن به صندوق شرکت اقدام نمایند.

لازم به ذکر است شرکت سهامی خاص بایستی به منظور درج آگهی هایش و و دعوت به شرکت خویش، روزنامه کثیر الانتشار خود را برگزیده باشند. سرمایه در شرکت سهامی خاص، بصورت سهام در بین شرکا تقسیم می شود اما برخلاف شرکت با مسئولیت محدود، هر یک از شرکا بدون لحاظ میزان سهم شان در شرکت، در قبال قروض و تعهدات شرکتی که به ثبت رسیده مسئول میباشند.

واگذار کنندگان و گیرندگان سهام، برای نقل و انتقال سهام در این شرکتها بایستی به اداره دارایی مراجعه نمود و گواهی 4درصد مالیات نقل و انتقال سهام را دریافت نمایند.و از طریق تشکیل مجمع به همراه گواهی نقل و انتقال اخذ شده از دارائی کارخود انجام دهند.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت سهامی خاص در کرج

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت سهامی خاص به شرح زیر می باشد :

  1.  دو رونوشت از صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسین  ارائه گردد.
  2.  دو نرونوشت از اظهارنامه شرکت سهامی خاص کامل گردد.
  3. تکمیل دو رونوشت از اساسنامه شرکت سهامی خاص کامل گردد.
  4. رونوشت کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین ارائه گردد.
  5.  رونوشت شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیات مدیره و سهامداران و بازرسین ارائه گردد.
  6.  درصورتی که اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند، رونوشت آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده و رونوشت شناسنامه و رونوشت کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی ارائه گردد.
  7. گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت شرکت ارائه گردد.
  8. در صورت داشتن سهامدار خارجی برای اشخاص حقیقی ارائه تصویر برابر اصل پاسپورت و برای اشخاص حقوقی ارائه گواهی ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شده حاوی آخرین وضعیت شرکت و هم چنین ارائه اصل و ترجمه وکالت نامه و اختیارنامه وکیل سهامدار خارجی ( اعم از حقیقی و حقوقی) الزامی است.
  9. ارائه اقرارنامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر این که هیچ گونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیرعامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیرعامل شرکت به طور مؤظفی حقوق دریافت نمی دارند الزامی می باشد.
  10. اصل وکالت نامه یا فتوکپی برابر اصل و کالت نامه ارائه گردد.
  11. گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه اولیه شرکت ارائه گردد.
  12.  فیش ۴۰?۰۰۰ ریال به عنوان هزینه پرداخت گردد.
  13. اصل قیم نامه یا رونوشت برابر اصل قیم نامه ارائه گردد.
  14.  ارائه اقرارنامه در متن صورتجلسه جهت همه ی اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل ۱۴۱ قانون اساسی نبوده و هیچ گونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد ۱۱۱ و۱۲۶ قانون تجارت برای آن ها جهت عضویت در هیأت مدیره و مدیر عاملی وجود ندارد الزامی است.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در کرج 

1_ ثبت قراداد ثبت شرکت به صورت آنلاین، حضوری یا تلفنی.

2_ تکمیل مدارک

3_ ارسال نام های پیشنهادی به اداره مربوطه که نباید نام خارجی و دارای سابقه ثبت و مغایر با فرهنگ اسلامی باشد

4_ اخذ تأیید وکالت نامه و تقاضا نامه کارفرما، پس از انتخاب نام شرکت.

5_ تحویل مدارک به منظور تشکیل پرونده توسط کارشناس، به اداره مربوطه و ثبت آن در دبیرخانه.

6_ اعلام نظر کارشناس پس از بررسی مدارک موجود در پرونده و بررسی مجدد پرونده و رفع نقص

7_ اقدام برای دریافت تقاضانامه ، شرکت نامه ، اساسنامه ، صورتجلسه هیئت مدیره و آگهی تاسیس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *