مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ما در این مقاله برآنیم تا در مورد مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود مطالبی را به متقاضیان محترم که در صدد ثبت شرکت می باشند ارائه نماییم مقاله را بخوانید و درصورت مواجه شدن با هر سوال یا مسئله ای با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

وقتی شخص یا اشخاصی برای رسیدن به اهداف شان اقدام به تاسیس یک شرکت می کنند که این اهداف انگیزه تاسیس آن است باید زیر نظر قانون در راستای مقررات صورت بگیرد تا قابلیت ثبت را در اداره ثبت شرکت داشته باشد.

 ماده 20 قانون تجارت انواع شرکت‌های تجاری را به 7 دسته تقسیم می‌کند:

  • شرکت‌های سهامی.
  •  شرکت با مسئولیت محدود.
  •  تضامنی.
  • مختلط سهامی.
  • مختلط غیر سهامی.
  • شرکت نسبی.
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف باید در سازمان ثبت شرکت استان تهران و سازمان ثبت مرکزی در استان های دیگر به ثبت برسد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود

  • ارائه دو رونوشت از شرکتنامه کامل شده.
  • ارائه دو رونوشت از تقاضانامه کامل شده.
  • ارائه دو رونوشت از اساسنامه کامل شده.
  • فرم تعيين نام به ترتيب اولويت نام هاي پيشنهادي کامل شود و هم چنين فيش واريزي کامل شود.
  • در مواردي که ثبت موضوع به مجوز نياز داشته باشد اصل مجوز فعاليت از مراجع ذيربط باید اخذ و ارائه گردد.
  • ارائه رونوشت برابر با اصل مدارک احراز هويت کليه شرکاء، مديران و هيأت نظار درمواردي که تعداد شرکاء بيش از 12 نفر باشند.
  • اصل گواهي عدم سوءپيشينه جهت اعضاء هیأت مديره، مديرعامل ارائه گردد.
  • ارائه دو رونوشت از صورتجلسه مجمع عمومي موسسين.
  • ارائه دو رونوشت از صورتجلسه هيأت مديره.
  • ارائه اصل وکالتنامه وکيل دادگستري در صورتي که ثبت شرکت توسط وکيل صورت می گیرد الزامی است.

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شخص درخواست کننده در صورت تمایل برای ثبت یکی از شرکت های ذکر شده باید برای دریافت مدارک شرکتی که میخواهد به ثبت برساند از قسمت حسابداری سازمان ثبت اقدام نماید. و بر اساس هر مرحله آن را تکمیل کرده و در یک پرونده جمع آوری کنند. در ادامه درخواست کننده مجددا به بخش حسابداری رجوع و برگه واریزی برای مشخص نمودن اسم شرکت را به بانک ملی برای انجام مراحل پرداخت کنند لازم به ذکر است که شرکت های تعاونی نیازی به پرداخت این فیش ندارند.

فرد برای انتخاب نام شرکت باید اسم های مناسب و دلخواه خود را به همراه پرونده به اداره ثبت شرکت ها تقدیم تا به وسیله ی متخصصین بررسی شود که بعذ از آن پروند به منشیان کامپیوتر انتقال مییابد وظایف آنها وارد کردن تمام مدارک به سیستم است اعم از شرکت نامه ، صورتجلسه ، اساسنامه و … بعد از این مرحله از درخواست کننده می خواهند که برای دسترسی به این اطلاعات توسط افراد مختلف در سازمان این امر را امکان پذیر کند.

درخواست کننده باید در این مرحله به مرکز تعیین اسم رفته و متخصصین تعیین نام بعد از اینکه بررسی لازم را بر روی اسم های انتخابی کرده وبهترین و مناسب ترین نام را بر می گزیند در ادامه متخصص مربوطه برای پرونده تعیین شده و اطلاعات پرنده برای وی فرستاده شده که در کنار آن و در همان زمان باید درخواست کننده با پرونده نزد این مشاور و متخصص مراجعه کند.

این متخصص باید تمامی اسناد و اطلاعات پرنده را با اصل آن مطابقت و بررسی کند و در صورتی که هیچ گونه منافاتی با قانون نداشته باشد این اطلاعات در کامپیوتر هم بررسی خواهد شد که از وجود اشتباه در تایپ آنها و کارکرد شرکت جلوگیری شود و ممانعت از عدم اختلاف در سهم و دارایی هر یک از شرکاء و شرکت با آن چیزی که به ثبت رسیده است.

توجه داشته باشید در صورتی که کوچکترین اشتباه یا مشکل در اطلاعات پرونده توسط متخصصان دیده شود به درخواست کننده ارجاع تا آن را حل کرده و مجددا به متخصصان ارائه دهد. در این حالت چنانچه شرکت از نوع شرکت سهامی خاص باشد فیش بانکی را پرداخته و تقدیم کند و چنانچه این شرکت از نوع سهامی عام باشد مجوز اسم نویسی از طرف متخصصان داده خواهد شد و در صورتیکه برای عنوان فعالیت شرکت باید پروانه ای کسب کرد توسط متخصصان اعلام می گردد و در غیر این صورت هر یک از مرحله های ثبت باید طبق روال خود انجام گیرد که این مراحل شامل دریافت مدارک لازم و تکمیل هر یک از آنهاست.

حال اگر متخصصان هیچ گونه مشکلی در اطلاعات پرونده یافت نکردند اطلاعیه تشکیل این شرکت از طریق کامپیوتر منتشر می شود البته قبل از ایجاد این سیستم انجام این اطلاعیه توسط همین متخصصین صورت می گرفت و مورد تایید قرار میگرفت. برای اخذ امضا از ریاست اداره ثبت ، درخواست کننده باید به اداره ثبت و اتاق ریاست مراجعه کند که همانموقع تمامی جزئیات پرونده برای ریاست از طریق کامپیوتر فرستاده می شود بعد از اینکه از طرف ریاست مورد تایید قرار گیرد برای بررسی به متخصصان برگشت داده می شود.

متخصصان یکی از کپی های تمامی اسناد را به امضا و مهر شرکت در می اورد و هزینه ثبت شرکت بر اساس کل آورده سنجیده شده و مشخص میگردد و به وسیله کامپیوتر بعد از تایید صلاحیت پرونده به قسمت حسابداری انتقال میابد ، در این قسمت هزینه ثبت اطلاعیه در روزنامه های رسمی کشور دریافت شده و اطلاعات پرونده به قسمت ثبت دفتر ارسال می گردد و تمامی اسنادی که مهر اداره بر آنها زده شده به همراه اطلاعیه تاسیس به مدیر ثبت دفتر ارجاع خواهد شد.

در همین قسمت شناسه شرکت تعیین میشود و تمامی اطلاعات پرونده در  دفاتر مخصوص ثبت می شوند و آن توسط فرد دارای جوار امضا میگردد که اطلاعیه در دبیر خانه نیز مهر و امضا میشود.که یک جلد از این اطلاعیه برای ثبت در روزنامه به خود مالک داده شده و و یک کپی از تمامی اسناد هم به درخواست کننده داده خواهد شد که مهر اداره ثبت بر آن ها زده شده است و در اینجا شرکت در مرحله ثبت قرار میگیرد و به ثبت می رسد.

از همراهی شما عزیزان صمیمانه سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *