اخذ گواهی ارزش افزوده در کرج

مسئله ای که برای سازمان مالیاتی حائز اهمیت است اخذ مجوز فعالیتی فردی است که فعالیت اقتصادی انجام میدهد که مهمترین آنها اخذ گواهی ارزش افزوده است. بسیاری از افراد بدون اخذ این مجوز اقدام به دریافت مالیات بر ارزش افزوده می نمایند. خریداران میبایستی قبل از پرداخت این مبلغ درخواست مجوز اخذ مالیات بر ارزش افزوده را ملاحظه نموده و سپس اقدام به پرداخت آن مبلغ نمایند احتمال بی اطلاعی فروشندگان و ارائه کنندگان خدمات از این مجوز بالاست،

لیکن آن مبلغ مالیات بر ارزش افزوده را از مشتریان دریافت می نمایند که این عملشان غیر قانونی می باشد که دریافت کننده بایستی آن میزان مبلغ را از مبلغ پرداختی شان کسر نماید. و پس از دریافت این مجوز می تواند این مالیات را بر روی محصولات یا کالاها لحاظ نموده و از خریداران دریافت نماید. در واقع با در دست داشتن گواهی ثبت نام می تواند نسبت به این امر اقدام نماید. این گواهی را پس از اینکه ثبت نام به اتمام رسید و اظهارنامه دوره 3 ماهه مالیات بر ارزش افزوده تحویل داده شد، میتوان نسبت به دریافت آن مجوز اقدام کرد

بعضی از اداره های سازمان مالیات بر ارزش افزوده، برای ارائه مجوز، از متقاضی می خواهند که تاییدیه ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم را تهیه و ارائه نمایند.

مدت زمان اعتبار این گواهینامه بنا به تشخیص حوزه مالیاتی 6 ماهه یا یکساله تعیین و صادر می گردد که ملزم به تمدید آن از اداره مالیاتی آن پس از انقضای مدت زمان اعتبار آن می باشند.

شرایط صدور گواهینامه ثبت‌نام ارزش افزوده در کرج

  • ثبت نام متقاضی در سایت اینترنتی عملیات الکترونیکی مالیاتی www.tax.gov.ir و اتمام و کامل نمودن ثبت نام در سایت اینترنتی به آدرس www.evat.ir .
  • تقاضای اصدار گواهینامه ثبت نام بوسیله مؤدی در سامانه مالیات بر ارزش افزوده
  • راستی آزمایی و به تکمیل رساندن اطلاعات پرونده مؤدی بر اساس دستورالعمل راستی‌آزمایی ثبت‌نام به شماره ۴۶۹۷/۲۶۰/د مورخ ۱۳۹۲/۱۱/۱؛
  • تقدیم تمامی اظهارنامه‌های دوره‌های مشمولیت مؤدی که تابحال به آنها رسیدگی نشده است.
  • واریز یا هماهنگی برای واریز مالیات و عوارض ارزش افزوده ابرازی و یا قطعی شده

مراحل صدور اخذ گواهی ارزش افزوده در کرج

نحوه صدور گواهی مالیات بر ارزش افزوده​ توسط واحدهای خدمات مؤدیان

مشاهده لیست مؤدیان متقاضی گواهی ثبت‌نام در بخش مدیریتی سامانه مالیات بر ارزش افزوده به آدرس اینترنتی www.evat.ir/admin در قسمت «گواهی‌ ثبت‌نام» در منوی «صدور گواهی ثبت‌نام» بوسیله کاربران خدمات مؤدیان.
ملاحظه و تحلیل و تایید بندهای 1، 3، 4، 5 قسمت شرایط صدور گواهی ثبت‌نام این دستورالعمل بوسیله کاربران خدمات مؤدیان.
انتخاب و پیشنهاد مدت اعتبار گواهی مالیات بر ارزش افزوده بوسیله کاربران خدمات مؤدیان در سامانه مالیات بر ارزش افزوده در قسمت «گواهی ثبت‌نام» در منوی «صدور گواهی ثبت‌نام» و ارسال آن به کارپوشه رئیس امور مالیاتی مربوطه به منظور تأیید شدن نهایی.

. به این صورت که، برای اشخاصی که مالیات خود را پرداخت نموده اند یکساله، و برای کسانی که اقدام به پرداخت ننموده اند 6 ماهه صادر میگردد.

رئیس امور مالیاتی به بخش مدیریت سایت مالیات بر ارزش افزوده در قسمت «گواهی ثبت‌نام» در منوی «تعیین وضعیت گواهی ثبت‌نام» مراجعه و لیست مؤدیانی که درخواست گواهی ثبت‌نامشان بوسیله کاربران خدمات مؤدیان تأیید شده است را ملاحظه مینماید و پس از تحلیل و بررسی و نظارت ، چنانچه لازم باشد تغییرات لازم را اعمال کرده بویژه در مورد مدت اعتبار و تأیید صدور گواهی ثبت‌نام یا «رد درخواست» با ذکر دلایل آنها.

تعیین وضعیت گواهی ثبت‌نام به معنی تأیید، تصحیح و رد درخواست گواهی است که این تکلیف فقط در حوزه فعالیتی رؤسای امور مالیاتی مربوطه یا معاون مالیات بر ارزش افزوده ادارات کل امور مالیاتی میباشد.

بعد از مشخص شدن مدت زمان اعتبار گواهینامه و تایید بوسیله معاون یا رئیس امور مالیاتی مربوطه میتوان این گواهی را به چاپ رساند مسئولان خدمات مودیان آن را تحت فرم ویژه ای به چاپ رسانده و به منظور امضا توسط معاون یا رئیس امور مالیاتی ذی ربط ارسال می گردد.

گواهی مالیات بر ارزش افزوده صادر شده فقط بصورت پست سفارشی دو قبضه آدرس اقامتگاه قانونی یعنی مکان فعالیتی متقاضی که مشخصات آن در سایت اینترنتی مالیات بر ارزش افزوده ذکر شده فرستاده میشود، اگر این گواهی به هر دلیلی برگردانده شود، و تادیه کننده با حضور و ارائه مکتوب دلایل درستی آن، در صورتی که این دلایل وافی به منظور بوده باشد، گواهی باید به نشانی قبلی فرستاده شود و اگر چنین نباشد، میبایستی بر اساس قواعد مربوطه عمل شود.

چنانچه در هر زمانی اسم یک بنگاه اقتصادی توسط نهاد مربوطه، عنوان مودی فاقد اعتبار بگیرد و این مورد به قسمت معاونت مالیات برر ارزش افزوده اطلاع داده شود، این موضوع درنهاد مربوطه در سایت درج میگردد و از طریق سیستم ثبت نام غیر فعال گشته و گواهی صادره ملغی میگردد. همین قضیه در زمانی نیز اتفاق می افتد که ثبت نام تادیه کننده از طریق راستی آزمایی اعمال، و نتیجه عدم تایید موارد ذکر شده در آن حاصل شود.
برای آگاهی از وضعیت درخواست، تادیه کنندگان بایستی به آدرس www.evat.ir  گزینه " درخواست صدور گواهی ثبت نام" در قسمت ثبت نام مراجعه شود.

کلیه فعالان اقتصادی با رجوع به آدرس سایتی www.evat.ir و با انتخاب گزینه " بررسی اعتبار گواهی ثبت‌نام مؤدیان مالیات بر ارزش افزوده" و گشودن صفحه مذکور میتوانند از صدور و معتبر بودن گواهینامه مودیان مطلع گردند.

مدارک ثبت نام اولیه ارزش افزوده در کرج

  1. کد اقتصادی
  2. رونوشت مستندات هویتی اعضای شرکت(شناسنامه و کارت ملی براساس آخرین تغییرات)
  3. آگهی ایجاد شرکت
  4. برگه آخرین تغییرات شرکت
  5. برگه وکالتنامه
  6. نشانی کامل محل سکونت پیمانکار
  7. شماره تلفن ثابت و همراه پیمانکار ( چنانچه مقدور باشد شماره همراه مدیر عامل)
  8. کد پستی پیمانکار
  9. جواز قانونی فعالیت (گواهی صلاحیت یا نام شرکت در سایت اینترنتی رتبه بندی)
  10. کد پستی دفتر و یا در صورت نبودن، کد پستی محل فعالیت یا منزل

مدارک مورد لزوم جهت مرحله آخر ارزش افزوده در کرج

  1. اسم بانک شرکت
  2. اسم شعبه بانک
  3. کد شعبه بانک
  4. شماره حساب شرکت
  5. شماره همراه ریس هیات‌مدیره
  6. کدپستی و نشانی رئیس هیات‌مدیره
  7. کد اقتصادی
  8. آخرین تغییرات اعمال شده
  9. مستندات آخرین اعضاء

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *