اقدامات بعد از ثبت شرکت در کرج

بعد از اتمام روند قانونی ثبت شرکت در کرج ، انجام برخی از اقدامات اجباری می باشد، که از آن به عنوان اقدامات لازم پس از ثبت شرکت یاد می کنیم که در صورت عدم انجام ان شرکت ها متحمل مشکلات و جریمه مالی می شوند .

پس از به پایان رسیدن روال قانونی ثبت شرکت در کرج انجام بعضی از مبادرات به صورت اجباری می باشد که از آن به عنوان مبادرات لازم بعد از ثبت شرکت یاد می نمانیم که در صورت عدم انجام آن شرکت ها به مشکلات و جریمه سنگین مالی دچار می شوند.

گروه ثبت پایش دارای دپارتمان تخصصی در زمینه ثبت شرکت در کرج

اقدامات بعد از ثبت شرکت در کرج

این اقدامات لازم الاجرا پس از ثبت شرکت در کرج به شرح ذیل می باشد:

  • اخذ کد اقتصادی.
  • پلمپ دفاتر تجاری.
  • انجام امور مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی.
  • اخذ کارت بازرگانی (لازم جهت فعالیت بازرگانی)

اخذ کد اقتصادی در کرج

بعد از مرحله های ثبت شرکت در کرج دریافت کد اقتصادی در قانون تجارت الزامی و ضروری ابلاغ گردیده است.

هر شرکت و یا موسسه بعد از ثبت و از تاریخ ثبت دوماه فرصت دارد تا با رجوع نمودن به اداره دارایی دایر در محدوده فعالیت خود ب منظور تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی خود مبادرت نماید.

کد اقتصادی دربردارنده یک کد 12 رقمی است و مطابق قانون سال 1373 به منظور افراد حقیقی و حقوقی که به تولیذ کالا و خدمات مشغول می باشند مشخص شده است تا به منظور شناسایی شرکت در واحد مالیاتی مربوط به زمینه فعالیت از آن استعمال گردد.

و از چشم اندازدیگر ( کد اقتصادی ) شماره شناسایی فعالان تجارت در سازمان مالیاتی می باشد .

می توانید اطلاعت خود را با مطالعه مقاله اخذ کد اقتصادی در کرج تکمیل نمایید .

پلمپ دفاتر  قانونی در کرج

با توجه به قانون کلیه شرکت هایی که شامل مقررات و قوانین مالیاتی هستند مستلزم می باشند دفتر قانونی را از اداره مالیات دریافت نمایند و تمامی فعالیت های اقتصادی خود را در آن قید نمایند.

تمامی شرکت ها در کرج موظف می باشند که تمامی فعالیت های مالی خود را با عنایت به عملکرد ها و نظام نامه های در دفاتری که دفاتر قانونی نامیده می شود به ترتیب رویداد و بدون خط خوردگی و لاک گرفتگی و به صورت خوانا قید نمایند و این دفاتر را در انتهای سالی مالی همراه با اظهارنامه مالیاتی به شکل پلمپ شده به اداره دارایی تحویل دهند.

ثبت فعالیت مالی سالیانه شرکت در کرج و ثبت شرکت در کرج به صورت آشکار و واضح و مشخص در این دفاتر اجباری می باشد.
سازمان امور مالیاتی کشور جهت نظارت بر اجرای قوانین مالیاتی از سوی شرکت ها مجاز است هیاتی تشکیل شده از سه نفر را به جهت بازدید و کنترل دفاتر مودیان مالیاتی طبق آیین نامه ای که به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور و تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهد بود اعزام نماید و در صورتی که شرکت از ارایه دفاتر به این هیات خودداری نماید بنا بر تشخیص آنان  در بند (3) ماده 97 این قانون درآمد مشمول مالیات سال مربوط از راه و روش علی الراس تشخیص خواهد شد.

•تبصره: هیات های موضوع این ماده قادر می باشند با توجه به دستور سازمان امور مالیاتی کشور تمامی دفاتر و اسناد و مدارک مالی تادیه کنندگان را اعم از این که مربوط به سال مراجعه و یا سنوات قبل باشندجهت کسب اطلاعات لازم و ارائه آن به اداره امور مالیاتی ذیربط مورد تحقیق و بازرسی قرار دهند و یا در صورت لزوک دفاتر و اسناد و مدارک سنوات قبل را در مقابل ارائه رسید به اداره مالیاتی مربوطه منتقل نمایند.

انجام امور مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی در کرج

مبادرت بعدی بعد از ثبت شرکت در کرج تشکیل پرونده دارایی می باشد که طبق قانون مالیات های مستقیم هر شرکت بعد از تاسیس 2 ماه فرصت دارد تا در دارایی منطقه خود پرونده مالیاتی تشکیل دهد و مدارک خود را به اداره دارایی تسلیم نماید.

در غیر این صورت دربردارنده جریمه دو برابر هزینه تمبر عادی می شود.به منظور تشکیل پرونده دارایی نخست تعیین حوزه مالیاتی شما مشخص می شود و بعد مدارک لازم به حوزه مربوطه و تشکیل پرونده دارایی ارائه می گردد.

می توانید به مقاله تشکیل پرونده مالیاتی در کرج مراجعه کرده و اطلاعات خود را تکمیل نمایید .

اخذ کارت بازرگانی در کرج

جهت اجرای فعالیت های بازرگانی در شرکت هایی که موضوع فعالیت بازرگانی داشته باشند. اخذ کارت بازرگانی ضروری می باشد.(جهت مطالعه شرایط و قوانین اخذ کارت بازرگانی به مقاله مربوط به اخذ کارت بازرگانی در کرج مراجعه نمایید.)

کارشناسان و مشاوران گروه ثبت پایش می توانند شما در زمینه ثبت شرکت و هم چنین اقداماتی که بعد از ثبت شرکت باید موسسین انجام دهند راهنمایی نمایند هم اکنون تماس حاصل نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *